torsdag den 12. oktober 2017

Kærligheden i at være langsom.

Forleden så jeg en reklame for en form for “maskine”, der lige kunne klare strygetøjet, men man fx sad og så TV. Og det fik mig til at tænke på, at der er noget, som vi har fået helt galt i halsen i vores måde at leve på.

Det er som om, vi skal skynde os igennem livet. Vi skal have overstået alle mulige praktiske ting, som der egentlig ligger meget kærlighed i. Rengøringen, vasketøjet og strygningen hænger tæt sammen med vores og vore nærmestes velbefindende. Og så synes vi bare det skal overstås hurtigst muligt...
Når jeg vasker og ordner mit, min mands og vores børns tøj, så gør jeg det med glæde og kærlighed. Det tager tid. Det kan være langsommeligt, men det er også en pause i min hverdag. En pause som bringe tid til refleksion og nye ideer. 
Og når vi i familien er fælles om disse gøremål, giver det tid til samtaler, som måske ikke bar opstået af sig selv. 

Der er så meget kærlighed i at leve langsomt. Både for en selv, men også for ens omgivelser. Og selvom jeg også synes, at jeg har mange gøremål i min hverdag, så jeg ikke for travlt til at pleje mig selv og mine nærmeste. Det sker bl.a. igennem strygning og rengøring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar