tirsdag den 10. oktober 2017

Hvor meget negativitet kommer du til at fylde ind i samtalerne?

Hvordan starter du dine sætninger? Og hvordan starter du en samtale?

Det lyder måske som et fjollet spørgsmål, men mange mennesker indleder samtaler og sætninger negativt uden helt at være klar over det. Det kan være selv enkelte og ukomplicerede samtaler, der lige inddeles med et negativt tvist...

Jeg tror ikke, at jeg kan sige mig fri for selv at falde i. Men jeg gør meget for at holde mig fra unødige negativitet (hvilket indbefatter stort set alt). For jeg synes, det er direkte træls, når vi kommunikerer på den måde.

Hvis vi i stedet møder hinanden med en positiv tilgang, hvor vi som udgangspunkt tror på, at andre også vil møde os med et åbnet og nysgerrigt sind, så kan vi være sammen på en helt andet måde.

Det kan være dagens udfordring - at fjerne negativiteten. Prøv at lytte til dig selv - og til dine tanker. Hvor meget fylder negativitet i dine sætninger og samtaler? Kunne du komme igennem med dine meninger og budskaber på andre måder?
Jeg er sikker på, at du ikke kun vil blive gladere selv - det vil dine omgivelser også.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar