mandag den 2. oktober 2017

Du er din - og ingen anders...

På det seneste har især min søn oplevet, at andre mennesker nok ikke møder ham, som den 15-årige unge mand med egne meninger, oplevelser og værdier han er - men som min (eller sin fars) søn. Det er han forståelig nok ikke super begejstret over.

Og selvom jeg er uendelig stolt over at være hans mor - og at kunne kalde ham min søn, så ved jeg, at han er helt sin egen. Han tilhører ikke mig eller nogen anden.

For uanset hvordan dit forhold til andre mennesker er, så er du helt din egen. Du skal på ikke leve op til familie, venner eller andre. Du skal ikke sammenlignes og ikke passes ind.
Du skal have lov til at blive set som den, du helt selv er. Du kan frit vælge egne interesser og holdninger uden at være bange for ikke at høre til. For du tilhører dig - og dér er du god nok. Du har ikke brug for dit efternavn eller din families historie. Du skaber værdi i dig selv.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar