onsdag den 28. marts 2018

Hvad giver dig mening?

Vi er gudskelov meget forskellige som mennesker.
Forskelligheden giver os dog også nogle udfordringer. Først og fremmest måske udfordringerne med at forstå hinanden...
Men også udfordringer med at forstå os selv i forhold til andre.

For når vi ser på den forskellighed, der er mellem os selv og andre - kan vi nemt komme til at tro, at vi selv er “forkert” på den - eller i værste fald at vi er “unormale” (hvad end det så er...).

Nu er det heldigvis sådan, at jeg hverken er læge eller psykolog - og derfor ikke se mig i stand til at definere om jeg (eller andre) er normal eller unormal.
Tilgengæld så kender jeg mig selv bedre, end jeg kender nogen som helst andre mennesker. Og jeg ved, hvad der giver mig mening.

Den indsigt bruger jeg til at glæde mig over, at jeg har de interesser, jer har, bruger min tid, som jeg gør og tilbringer tid sammen med de mennesker, jeg har omkring mig.

Derfor synes jeg, at vi skal sætte pris på forskellighed ved at gøre netop det, som giver mening for os selv - anset om andre så synes, at vi er underlige...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar