onsdag den 7. marts 2018

Du gør det godt.

Der er dage, hvor jeg siger:”Du gør det godt. Du gør det godt nok!” mange gange. For jeg har virkelig brug for at høre det mange gange.
Det er de dage, hvor jeg føler mig overvældet af alt, hvad livet byder på.

Men det har ikke altid været den slags, jeg har sagt til mig selv. Jeg har desværre haft meget anderledes samtaler med mig selv, når det hele blev svært. Samtaler der på ingen måde gjorde det nemmere...
På et tidspunkt bestemte jeg mig for, at jeg ville bakke mig selv op - og det gør jeg bl.a. med de bekræftende ord “Du gør det godt.”

Det betyder dog ikke, at jeg aldrig tvivler på mig selv, bliver såret og ked af det eller bliver usikker. Men når det sker, så minder jeg mig selv om, at det også er OK - at jeg gør det godt nok, også når den slags naturlige følelser rammer.

“Du gør det godt.” - skal ikke bruges til at “tvinge” mig selv til at være påtaget positiv. Ordene skal bruges som et skulderklap, der minder mig om, at jeg faktisk klarer livet og alt, hvad det indebærer godt nok. Ikke fordi det ikke kan gøres bedre på et tidspunkt, men fordi det jeg har at byde ind med her og nu er nok i sig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar