fredag den 2. marts 2018

Den lille hjælp.

Noget fortravlet ovenpå en forholdsvis heftig uge skulle jeg i dag parallelparkere min bil midt i København - oveni købet til den "forkerte" side.
Trods at tankerne, planer og kalendertider fór rundt i hovedet på mig, havde jeg selvfølgelig vurderet, at min bil kunne være på den ledige plads. Men midt i parkeringen synes jeg alligevel, at det var svært. Lige pludselig fik jeg øje på en forbipasserende mand, der havde stillet sig så jeg præcis kunne se ham. Han viste mig med sine hænder, hvor meget plads jeg havde til bilen bag mig. Vupti - med hans hjælp blev opgaven så meget nemmere.

Uden at han sikkert blev klar over det, ændrede han hele min dag. Jeg blev simpelthen så glad over denne fremmedes hjælpsomme og venlige handling. En handling som udefra kan virke lille og ubetydelig - men som betød så meget for mig netop i dag. Ikke nok med at parkeringen blev nem og ubesværet - så betød hjælpen også, at mit humør steg voldsomt. Jeg forlod min bil og begav mig smilende ud til møde. Alle på min vej fik et ekstra stort smil - og jeg fik mange i retur.

Det er ofte den lille hjælp - den vi nemt kan tilbyde andre, som kan have den største betydning.
At holde døren for andre. Hjælpe den med deres bagage. Eller "låne" dem de 5 kr,-, de mangler i supermarkedet.
De små handlinger som vi ofte har glemt inden vi kommer hjem, kan ændrer dagen for vores medmennesker.

Derfor skal vi endelig ikke holde os tilbage i forhold til at hjælpe hinanden, uanset hvor lille vores hjælp må synes. Vi har alle en mulighed for at gøre en stor forskel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar