torsdag den 13. juli 2017

Giv mulighed for at andre kan stråle i dit selskab.

Uanset hvor meget vi prøver bare at være os selv, bliver vi altid påvirket af vores omgivelser. Det er på en måde meget godt, at vi tilpasser os, for forskellige situationer håndteres på forskellige måder.
Men desværre oplever vi også, at nogle mennesker og situationer kan få os til at blive usikker på os selv. Du behøver nok ikke tænke i lang tid, før du husker episoder, hvor det er sket. Hvor du bare følte, at du ikke kunne gøre det rigtige i andres øjne - og derfor havde endnu sværere ved at finde ud af, hvad du selv syntes var det rigtige at gøre.

Derfor er det også vigtigt at kigge indad. Hvordan er vi overfor andre? Giver vi dem mulighed for at være deres bedste udgave af dem selv i vores selskab? Eller er vi på forhånd kritiske og dømmende - så de stort set kun kan fejle i vores øjne?
Nej, sådan er der vel ingen af os der er, eller...

Jeg har virkelig kigget indad, og selvom jeg ser mig selv som et menneske, der har stor tiltro og tillid til mine medmennesker, opdagede jeg, at jeg ikke helt var, den jeg gerne ville være. Der var faktisk plads til forbedring 😉.

Men forbedring og forandring kræver tid og overskud. Derfor er ferietiden, hvor vi heldigvis ofte ikke er ligeså tidspresset som i hverdagen, et godt tidspunkt at stoppe op og finde ud af, om vi kunne gøre det lidt bedre i forhold til vores omgivelser.

Inspireret af bogen "The Magic of Thinking Big" vil jeg se andre - ikke bare udfra hvad de kan eller er lige nu, men udfra hvad de har potentiale til at blive. På den måde skaber jeg en god stemning omkring mine medmennesker, som de forhåbentlig kan mærke. De skal gerne være trygge i mit selskab og vide, at de er værdifulde. De skal gerne have plads til at være den bedste udgave af sig selv. Jeg ønsker, at andre skal kunne stråle i mit selskab.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar