søndag den 9. juli 2017

"Find 5 fejl", må ikke gå ud over dig!

Du kender sikkert "legen" med at finde 5 fejl. Du har to næsten ens billeder, men der er 5 ting, der er forskelligt fra det ene billede til det andet, og du skal finde de 5 forskelle. Ofte er det nemt at finde de først 2-3 stykker, mens du skal kigge godt efter for at finde de sidste. Jeg føler en eller anden form for sær glæde, når jeg kan lokaliserer alle fejlene.

Desværre har jeg taget legen med til andre dele af livet, hvor den slet ikke er sjov eller positiv.

I dag tog min mand et billede af min datter og jeg. Med det samme jeg så det, begyndte jeg at finde alle fejlene ved min udseende. Ligesom med legen fandt jeg hurtigt 2-3 fejl ved mit udseende. Jeg gav dog ikke op der. Jeg ledte videre, indtil jeg havde fundet nogle flere.

Og det er sikkert ikke fejl, andre på nogen måde ville kunne se eller tildele interesse . Så det er sådan en fjollet, men dog nedgørende måde at se mig selv på. Jeg tror desværre ikke, at jeg er den eneste, der behandler sig selv på den måde.

Og har vi ikke brug for at bakke os selv op og være gode ved os? På hvilken måde kan vi blive en bedre udgave af os selv, hvis vi hele tiden bruger energi på at finde fejl?

Så stop fejlfinderiet sammen med mig. Lad os sammen nyde, at vi se forskellige ud, og at skønhed ikke er en standard.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar