torsdag den 3. maj 2018

Planlægning er ikke bare skemaer...

Dagen i dag har bragt på mange uplanlagte samtaler, som har været af den sjove, alvorlige og inspirerede slags.
Det har faktisk været en af den slags dage, hvor tingene på mange måder er sket på deres egen helt firnurlige måde - og det har været super skønt.

På mange måder er jeg fortaler for, at vi planlægger vores liv og vores hverdag, så vi har en vis form for kontrol og retning... men et af formålene med at planlægge, er så sandelig også, at det kan give os tid til dage med pauser, pudsige indslag, uforpligtende samtaler og latter.

Og når jeg nu planlægger dele af mit liv, så der er plads til de løse rammer - og ikke bare tænker “go with the flow” i forhold til det hele, så er et fordi min erfaring siger mig, at hvis jeg hele tiden flyder med strømmen, så fyldes mit liv med en masse mudder, som ikke giver værdi.

Så planlægning handler ikke bare om at putte vores livs indhold i kasser og skemaer, det handler for mig i høj grad om at skabe god plads det alt det, der virkelig giver mig liv indhold...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar