torsdag den 24. maj 2018

Du kan lære noget af ALLE.

I dag har jeg deltaget i en kommunal workshop, som handlede om at få endnu flere unge til at færdiggøre en ungdomsuddannelse. Det var sådan en slags, hvor vi skulle brainstorme sammen og prøve at gøre vores ideer konkrete og virkelighedsnære.
Der var en fint oplæg og så blev vi delt ud i mindre grupper. Jeg kom i gruppe med en 8. klasses elev og en af kommunens direktører, og sammen skulle vi så finde frem til nogle tiltag, som gerne skal understøtter workshoppen mål.

Set udefra var vi nok en noget anderledes gruppekonstalation, end hvad man ellers kan opleve i den slags kommunale tiltag. Men vi havde interessante samtaler og begge gav de mig nye vinkler og ny viden om emnet.

Min pointe er, at alle har noget at lære os eller berige os med... hvis vi bare lytter oprigtigt og interesseret. Så er det lige meget om de har en fin titel, eller om de er så unge, at jeg kunne være deres mor. Det handler om, hvorvidt vi er interesseret i det, de har med til os...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar