fredag den 25. maj 2018

En skoleleders glæder.

I mit arbejde som skoleleder har jeg en stor glæde af at være omgivet af børn og unge hver dag.
Jeg bliver ofte spurgt, om de ikke også er stride og om det ikke er hårdt arbejde. Og det korte svar er:” Jo og jo.”

Men eleverne er så meget mere end det. De er også livgivende, energifyldte og meget umiddelbare - på en fuldstændig befriende måde.

I dag var jeg fx til møde på en anden skole, hvor jeg på vej fra mødt fulgtes med lederen. Da vi havde sagt farvel, mødte jeg på min vej over skolegården en skøn flok unger, som ikke vidste, hvem jeg var. Alligevel sagde de alle hej til mig, og flere af dem ville gerne have et high-five med på vejen.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan jeres arbejdsdag forløber, men jeg tror alligevel ikke, at sådanne oplevelser er alle fornudt. Og mit eksempel er ikke enestående. Så jeg føler mig utrolig heldig, fordi jeg er omgivet af skønne børn og unge hver eneste dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar