søndag den 13. maj 2018

Forpligtelser er ikke kun en skidt ting...

I morges da jeg stod op, var jeg noget ugidelig. Faktisk var jeg ikke helt gearet til at tage til den konfirmationsfest, som var en del af planen for i dag.

Men jeg tog naturligvis af sted. For det havde jeg lovet konfirmanden og hans familie, og de ventede mig jo.

Og hold nu op, hvor blev det en god dag og fest. Jeg var med til at fejre en skøn ung mand. Jeg deltog i mange interessante og givende samtaler. Jeg har synget, grint og hygget. Det har været en helt igennem skøn dag.

Og sådan nogle har vi mange af. Altså dage som kan starte med, at vi egentlig ikke føler overskud til det, vi har lovet. Men hvor vi ved, at vi har en form for forpligtelse, som vi som ordentlige mennesker vil overholde - og hvor belønningen er givende på mange måder.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar