onsdag den 15. november 2017

Tag ansvar - og drop de dårlige undskyldninger

Hold nu op, hvor er vi mennesker gode til undskyldninger - dårlige undskyldninger.
Men det handler i bund og grund om, at vi ikke tager ansvar for vores handlinger, vores valg og vores liv.

Jeg ved jo godt, at jeg ikke kommer for sent pga. de andre trafikanters tempo, men fordi jeg tog afsted hjemmefra alt for sent.
Jeg ved også godt, at jeg ikke blev forbigået til forfremmelse, fordi andre kender de “rigtige” mennesker, men fordi jeg ikke havde de rigtige kvalifikationer.

Alle de undskyldning, vi finder på, er med til at gøre os til ofre i livet. Og er det virkelig det, vi ønsker for os selv?

Hvis det ikke er... så skal du droppe undskyldningerne og tage ansvar!
Tag ansvar for dine valg. Husk at alle dine valg har konsekvenser. Har du lyst til at leve med de konsekvenser?
Når du begynder at tage ansvar vil du mærke, at der også er frihed og glæde forbundet med det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar