tirsdag den 7. november 2017

Du skal ikke lytte til hvad som helst.

Du kender det helt sikkert. Måske har du ligefrem oplevet det personligt...
At nogen har sagt kaldt dig dum, grim, uduelig - eller har talt nedladen til dig på en måde, der ene og alene har til formål at sætte dig på plads.
Måske har det været online. Måske telefonisk eller direkte ansigt-til-ansigt.

Uanset hvordan det er sket, så kan vi ikke helt undgå at det påvirker os.

I sidste uge oplevede jeg desværre flere gange disse ubehagelige samtaler, hvor et andet menneske synes, at de kunne tale til mig præcis, som det passede dem.
Da jeg var kommet mig over den kedelige overraskelse, vendte jeg først blikket indad.

Havde jeg virkelig været så inkompetent, dum og ligeglad, som jeg havde fået af vide?
Svaret var NEJ! Det mener jeg helt oprigtigt ikke, at jeg har været.

Samtalerne handlede nok bare om modpartens frustrationer -og at jeg var den, de kunne hælde dem ud over.
Når vi tager den del med i vores overvejelser om vores egne handlinger, forbedringsmuligheder og udvikling - så skal vi huske, at vi ikke nødvendigvis skal lytte til hvad som helst.
Nogle gange har folk jo bare ikke ret i det de siger.
Hvis du kan stå indenfor dine handlinger og beslutninger, så behøver det jo ikke at være dig, som skal ændre dig.

Næste gang du bliver kaldt et eller andet ubehageligt, så husk at du har valget om, hvorvidt du vil lytte til det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar