fredag den 3. august 2018

Venlighedens væsen

At være venlig er for mig en af de mest fantastiske måder vi kan omgå hinanden på.
Ikke sådan noget med påtaget høflighed, anstrengt underdanig eller falsk lade-os-lade-som-om-vi-kan-lide-hinanden... men helt oprigtig venlighed.

Jeg er et mennesker, som bare rigtig godt kan lide mine medmennesker, derfor er det nemt for mig at udøve venlighed. (Det betyder dog ikke, at jeg ikke også en gang imellem bare er super irriterende at være sammen med... 🙂)
Jeg har bare stor glæde ved at være sammen med andre og ved at være venlig.

Mange har sagt til mig, at det også er med til at skabe god stemning for andre. Og det er så sandelig ikke uden betydning. Men en venlig væremåde er ligeså meget med til at skabe glæde hos mig.

Jeg tror, at vi alle har mulighed for at udleve venlighedens væsen... og muligheden for at hjælpe andre med at udleve deres...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar