onsdag den 29. august 2018

Spørg løs!

Stil endelig spørgsmål om alt det du ikke forstår!

Jeg kender mange (mig selv inklusiv), som ofte ikke har stillet spørgsmål til det, vi ikke forstår. Nogle gange af høflighed mens andre gange har skyldtes, at vi ikke vil virke dumme eller udvidende... og for ikke at irritere andre.
Vi stiller jo ikke spørgsmål til det, vi godt forstår. Så når vi samler modet til at spørge, skal vi også have et ordentlig svar.

Det er bare så mange ting i verden, som jeg endnu ikke ved så meget om eller synspunkter, jeg endnu ikke kender til. Men jeg er nysgerrig på andres meninger og andres liv.
Og nok kan jeg blive klogere på andre ved fx at læse om dem. Men det virker ikke så godt i hverdagen, hvor der ikke er skrevet bøger eller artikler om de fleste af os. Her på vi rykke tæt på hinanden.

Jeg håber derfor, at vi vil møde hinandens nysgerrighed og spørgsmål med oprigtige svar og anerkendelse af, at ingen ved det hele på forhånd. Og vi dermed skal finde modet til at stille de mange spørgsmål, som kan gøre os klogere på hinanden.
Vi skal endelige bare spørge - spørge og spørge 😃

Ingen kommentarer:

Send en kommentar