mandag den 13. august 2018

Gør det nu bare...

I morges havde jeg bestemt mig for at begynde på min morgen-yoga-rutine, som hen over sommeren også har holdt ferie...
Det var rigtigt dejligt at komme i gang, men allerede et par minutter inde i morgenprogrammet, kunne jeg godt mærke, at jeg ikke var i så god form mere. Øvelserne var svære ,og det var hårdt. Faktisk havde jeg mest af alt lyst til at stoppe...
Men mere end lysten til at det skal være nemt, har jeg lysten til at passe godt på min krop - at være smidig og stærk.

Så jeg havde en kort, lille og præcis samtale med mig selv om, hvad jeg helst ville.
Have det let eller have det godt! Og så var det egentlig ikke så svært at vælge - for mig i hvert fald.

Vi rammer hele tiden - ofte mange gange om dagen sådanne situationer, hvor vi lige må afstemme med os selv, hvad det egentlig er vi vil.
Fx oplever jeg mange unge som gerne vil være med i fællesskaber og hygge - HELE tiden, men de vil egentlig også gerne passe på sig selv med lidt alenetid, søvn og pauser. Det sker selvfølgelig også for voksne.
Nogle gange kan det handle om, hvorvidt vi lige skulle tage den svære samtale, som vi egentlig ikke har lyst til, men som vi (inderst inde) ved vil skabe noget godt på den lange bane. Eller om hvordan vi vil leve vores liv... Nogle gange om noget mere komplekst.

Så er det, at andre ligesom jeg lige må tage en samtale med dem selv. Hvad er det egentlig, at vi vil? Og bringer vores handlinger os den vej?

Min oplevelse er, at vi som regel godt kender svaret - det afgørende er bare om vil lytter til os selv og handler på det.
Her er mit råd, at vi lader være med at tænke for lang tid over om, vi har lyst, men bare gør det, som vi ved er det rigtige for os - med det samme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar