søndag den 2. september 2018

Venlighedens betydning.

I går blev jeg stillet det gode (og for mig) reflekterende spørgsmål... “Hvorfor er venlighed så vigtigt for dig?”
Det er på samme tid både svært og nemt at svare på. For min interesse for og intention om venlighed fylder bare meget i mit liv.

Taler andre om venlighed, får jeg lyst til at deltage i samtalen og lære deres synspunkter at kende.
Ser jeg venlighed blive udøvet, stopper jeg op for at følge med i handlingerne.
Når noget bare virkelig intereser os, kan det være svært at forklare hvorfor. Måske er den bedste forklaring, at vi ikke kan lade være med at dyrke vores interesse.

Samtid er det let at forklare, at venlighed gør mig glad - også når den ikke rettes direkte mod mig.
Venlighed får mig til at føle mig som en del af fællesskabet.
Og venlighed gør, at vi kan vise hinanden, at vi har betydning for andre - og for noget der er større end os selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar