fredag den 28. september 2018

At glædes

Glæde fylder meget for mig!

Jeg har utrolig nemt ved at glædes på andres vegne - uanset om det er store eller små ting de deler med mig - eller om de overhovedet ved, at jeg glædes over dem.
For mig er det nemt at lytte efter tonerne i deres fortællinger, opdage gnisten i deres øjne eller se entusiasmen i deres bevægelser - for det er der igennem deres glæde spredes til mig.

Det at glædes på andres vegne ændre også vores syn på andre og vores måde at være sammen på. Det gør nemlig, at jeg har fået øjnene op for alt det (eller i det mindste en hel del af det), der ligge forud for de øjeblikke, vi fælles kan glædes over. Og så glædes jeg endnu mere over, de skridt andre har haft modet til at tage.

Og som en ikke ubetydelig sidegevinst er jeg også blevet god til at glædes på egne vegne. Ikke som en del af en konkurrence med andre... Jeg glædes over mine egne fremskridt, oplevelser og væren. Jeg glædes over at være del af fællesskaber, som vi hinanden det bedste...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar