torsdag den 27. september 2018

Med venlighed skal vi møde os selv.

Efter en lang dag - i en travl måned - så kører tankerne ofte rundt i hovedet på mig.
Tanker om det jeg har sagt eller gjort - om hvordan jeg kunne have gjort det anderledes eller bedre... eller noget.

Og jeg ved det godt... at de tanker ikke er fyldt med venlighed - da slet ikke overfor mig selv.

Derfor er jeg i dag inspireret af Gandhis ord om at være den forandring, vi ønsker at se i verden.

For jeg ønsker virkelig, at mine medmennesker møder sig selv med venlighed. Venlige øjne, venlig overbærenhed, venlig medfølelse... Og hvis jeg ønsker de gør det, så er det nærliggende at gøre det selv. Også på dage hvor overskuddet måske ikke er så stort, eller at vi synes, at vi har lavet rigtig mange fejl...
Netop de dage er venlighed overfor os selv ekstra vigtig - så det vil jeg så dyrke nu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar