torsdag den 25. oktober 2018

Verden set på afstand

Hvordan ser dín verden egentlig ud?
Det er slet ikke sikkert, at du ved det... For når vi står lige midt i noget, så kan vi ikke samtidig danne os et overblik.

Men det giver en god indsigt i dig selv, dine prioriteter og i dit møde med andre, at du ind imellem træder lidt tilbage og ser dit liv lidt ude fra.

Jeg står lige nu i en større livsforandring, hvor jeg har skiftet til et job, der integrerer min store fritidsinteresse i mit arbejdsliv, og hvor jeg samtidig skal flytte væk fra den by, der har været min trygge base i stort set hele mit liv.
Og netop sådan en livsforandring giver god mulighed for at se min verden på afstand.

Derfor vil jeg også anbefale, at andre (uden at I behøver at kaste jer ud i jobskifte eller flytninger...) træder tilbage og kigge på livet ude fra. Spørg fx dig selv:

  • Hvad er det, du prioriterer din tid på?
  • Hvordan ser din vennekreds ud?
  • Hvilke interesser fylder dine tanker? 
  • Og hvilke fylder din tid?
  • Hvem tilbringer du mest tid sammen med?
  • Hvor tilbringer du mest tid?
  • Hvor meget betyder andre holdning til dig for din måde at agere på?
  • Hvordan udtrykker du din personlighed?
Giv så dig selv tid virkelig at granske svarene. Du skal ikke nødvendigvis bruge dem til at ændre noget. Først og fremmest kan du bruge dem til at kende din egen verden - og dermed forstå andre bedre. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar