onsdag den 24. oktober 2018

Når du rent fysisk sidder i en andens sted...

Igennem mange år har jeg undervist elever i forskellige emner, som jeg naturligvis har fundet meget interessante. Det har mine elever heldigvis ofte også gjort...

Men uanset hvordan jeg har planlagt min undervisning, eller hvilke (super spændende) emner jeg har taget op, så er der som regel sket det at sidst på en lektion - ikke mindst sidst på dagen - så forsvinder koncentrationen ud af rummet...

Nu sidder jeg så til et kursus med spændende indhold, interessante medkursister og gode oplægsholdere... og lige inden de pauser vi heldigvis også har, så forsvinder min koncentration også som dug for solen.

Og selvom der ikke er noget voldsomt nyt i den oplevelse, så er det godt, at jeg mærker, hvordan det er at være elev - altså direkte sætte mig i deres sted.

Hvis vi gør det i alle mulige andre forskellige situationer, så tror jeg, at det vil ændre, hvordan vi ser på hinanden...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar