søndag den 5. juni 2016

Vil du låne min ide?

Jeg synes, det er fantastisk at få gode ideer, ikke mindst når jeg får dem sammen med andre. Jeg er vild med at sidde sammen med en gruppe af mennesker, der brænder for de sammen ting som mig og tænker "store tanker." Jeg elsker at skabe noget som er større end mig selv.
Derfor har jeg altid været stor tilhænger af at arbejde i teams. Det er sikkert ikke for alle, men for mig virker det. Det er i samspillet med andre, at jeg for alvor mærker kreativiteten blomstre. Og når det kræves, at jeg går i tænkeboks alene, styrkes mine ideer også af, at jeg får mulighed af at spille dem op ad andre. 

I mit frivillige job som spejder har jeg gennem hele mit liv fået lov til at udvikle ideer sammen med andre. Da jeg var barn foregik det naturligvis på en anden måde, end det gør i dag i mit voksne liv. Men ikke desto mindre har jeg siden jeg ca. 8 år gammel haft mulighed for at udvikle tanker, som er større end mig selv. 
For mig har det især handlet om at kunne give tilbage til den bevægelse og det samfund, som har givet mig så meget. Og når jeg føler, det har lykkes, har det altid været, når jeg har arbejdet sammen med andre om at udvikle og skabe. 

På mit arbejde sker det også tit, at vi deler ideer. Store som små. Nogle gange fordi vi udvikler ideerne sammen, andre gange sker det, at jeg nævner en problemstilling og straks er der en som byder en med: "Vil du låne min ide?" Og jeg låner hjertens gerne andres ideer. For jeg tror aldrig, at en ide er blevet dårligere af at blive delt - tværtimod. Min dagligdag foregår i undervisningsverden, og jeg er overbevist om, at vores ide-deling er til fordel for de børn og unge mennesker vi underviser. 

Så jeg vil opfordre alle, som læser dette til at dele ud af ideer og til at udvikle nye sammen. Gør det til en vane at dele en ide med mindst en person hver eneste dag. Lad værdien af vores fælles tænketank blive spredt til nytte og glæde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar