fredag den 4. januar 2019

Den venlige by

Jeg vil gerne bo omgivet af venlighed!
Og der er sikkert steder, hvor mennesker er mere venlige end andre steder. Ja, jeg har faktisk lige set en liste over de mest venlige byer i verden.
Men venlighed er jo noget, vi kan have mellem alle mennesker - og vi kan sagtens starte den selv. Eller følge op på andres venlighed.

Jeg bliver så utrolig glad hver eneste gang, jeg oplever venlighed. Som fx i dag da jeg var ude at gå en tur på de stille villaveje ikke langt fra, hvor jeg bor. Der kom en lille gut cyklende op af en indkørsel. Han var nok omkring 4-5 år. Da han fik øje på mig, som smilede til ham (for det af én ad det måder, jeg gerne vil møde andre med venlighed), smilede han stort tilbage og sagde: "Hej. Godt Nytår!"
Der overraskede han mig lidt. Tænk at sådan en lille fyr havde sådan en stort overskud. Jeg svarede selvfølgelig straks med et "Godt Nytår" retur.
Selv efter en ellers super god dag, forstod denne lille dreng at gøre min dag endnu bedre, gladere og mere meningsfuld. Og hvis sådan en lille dreng kan - så kan de fleste vist.

Så venlighedens by kan blive lige der, hvor du end bor. Der hvor du hilser på dem, du møder på din vej. Der hvor vi husker at være venlige ved hinanden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar