torsdag den 10. januar 2019

Altid og aldrig...

Det er meget, vi kan lægge tungt på vore egne skuldre. Ikke mindst forestillinger om, hvordan vi “burde” være.
Mange ting har jeg allerede lagt fra mig - og mindst lige så mange arbejder jeg med at få løftet af skuldrene.

Og det der ofte tynger hos mig, er emner som kan formuleres i sætninger, som indeholder enten  “altid” eller “aldrig”....

En god chef ville aldrig gøre sådan...
En god ven ville aldrig husker, at...
En ordentlig medarbejder har altid styr på...
En klog person ville aldrig...

Nogle gange hører jeg disse ord fra andre, men ofte kommer de fra mig selv.
Og de har ikke hold i virkeligheden. For der er ingen regler, ingen formular, der definerer, hvordan vi er gode eller ordentlige. Så enkelt er ingenting - og gudskelov for det!

Så det er værd at give slip på alt det “altid-” og “aldrig”-fis, vi bilde os selv og andre ind. Og bare lære os selv at kende, som den chef, ven, medarbejder eller person, vi nu engang er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar